אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
כאבי גב בהריון

כאב גב בהריון הוא התופעה הנפוצה ביותר במהלך ההריון. לא ניתן להתחמק ממנו: שינוי מרכז הכובד בעקבות הבטן הגדלה מוביל את עמוד השדרה להתקער  על מנת לשמור על שיווי המשקל וכך מופעל לחץ כבד על הגב התחתון.
נוסף על כך, בכדי לאפשר מעבר של תינוק ששוקל בממוצע 3 ק"ג וקוטר ראש של 10 ס"מ בין עצמות האגן, עליהן להתרחק זו מזו. על מנת לאפשר התרחקות זו הורמון ההריון הפרוגסטרון מגמיש את השרירים - שינויים אלה מובילים אף הם לכאבי הגב.

הכאבים הולכים ומחמירים ככל שההריון מתקדם,ויש לך מה לעשות בנושא:
  • נעלי נעליים נוחות- לא עקבים גבוהים ועדיף שלא נעלי בלרינה (על אף יופיין הרב) השטוחות מאוד משום שאת צריכה תמיכה לכף הרגל-  עקב רחב/פלטפורמה עדינה/נעל בלרינה טובה עם סולייה אורתופדית (יש נעליים כאלה ויפיפיות, אך לא קל למצוא אותן והן לא זולות).
  • שימי כרית תמיכה קטנה לגב כשאת יושבת, כרית מחוממת עוזרת במיוחד.
  • המנעי מעמידה ממושכת.
  • נסי להחזיק/לאסוף את הבטן ואת שרירי רצפת האגן כשאת מתיישבת/נעמדת/מרימה חפצים.
  • ישנן כריות מיוחדות להריון, שדומות לצורת נחש רק עבות , ושינה על הצד תוך שהכרית בין רגלייך תומכת בעמוד השדרה ומקלה מאוד.
  • מסאג'ים יכולים לעזור, אך הקפידי ללכת למישהו שאת בטוחה שמטפל בנשים בהריון ויודע היטב מה אסור לעשות להן. ישנן נקודות שמעוררות התכווצויות רחם ולכן מעודדות הפלות בשלבים מוקדמים של ההריון או צירים מוקדמים בשלבי הריון מאוחרים.


Copyright © 2011 RedX LTD.
Web Statistics Clicky